Kaip mes tobulėjame Adform’e

Nors Scrum Adform‘e naudojame jau daugiau nei 2,5 metų, puikiai suprantame, jog proceso tobulinimas yra nuolatinis procesas. Todėl skiriame laiko tokioms veikloms kaip kas dvi savaites vykstančios retrospektyvų retrospektyvos ir pagal poreikį organizuojami vidiniai mokymai. Penktadienį turėjome tokius mokymus, tad pasidalinsiu kaip juos organizavome ir savo įspūdžiais.

Lėktuvėlių lankstymo žaidimas

Į mokymus sukvietėme visus, kurie kompanijoje dirba mažiau nei pusę metų. Kad nepadaryti mokymų formalia sesija, ją pradėjome „Oro lėktuvėlių gamyklosžaidimu. Nors visi dalyviai jau dirba pagal Scrum ir puikiai supranta  iteracijų ir inkrementų naudą, žaidimas leido dar kartą įsitikinti kas būtų kitaip, jei mes nustotume dirbti sprintais. Taip pat, jis buvo gera priemonė paskatinti diskusiją, kaip sprintai vykdomi pas mus.

Man asmeniškai didžiausia įžvalga buvo tai, jog abi komandos žymiai daugiau rūpinosi lėktuvėlių kokybe, nei kaip gali pagaminti jų tiesiog daugiau (kas yra vienas iš žaidimo „laimėjimo” faktorių). Tai yra visiškai priešinga mano patirčiai, kai šį žaidimą žaidžiame su žmonėmis nenaudojančiais Agile metodų (studentais „Agile projektų valdymas naudojant Scrum” kurse arba įmonėse per mokymus). Dažniausiai dalyviai fokusuojasi ties kiekybe, ir aš, kaip užsakovas, po pirmos iteracijos nepriimu dažniausiai nei vieno lėktuvo, nes jam kažko vis trūksta, tai durų, tai logotipo, tai jis neskrenda. Taigi buvo labai džiugu matyti, kaip tik neseniai prie įmonės prisijungę žmonės, jau yra įsitraukę į įmonės kultūrą, kur kokybė yra svarbiau nei nekokybiškas greitis. O tai ilgalaikiame kontekste leidžia mums būti greitais kuriant kokybišką produktą.

Mokinimasis vieni iš kitų

Prieš mokymus dalyvių paprašiau pagalvoti apie tris klausimus. Juos kiekvienas turėjo užsirašyti  ant limpančio lapuko (kad galima būtų vizualiai suklijuoti) ir atsinešti į mokymus.

Kas jūsų komandoje:

  • Yra labai gerai (pasidalinkit su kitais)
  • Norėtųsi patobulinti (išmokti iš kitų)
  • Man neaišku (norėčiau pasigilinti)

Visi pristatė, ką buvo užsirašę, suklijavome ant sienos (žr. aukščiau) ir antroje mokymų dalyje kartu diskutavome kiekvieną lapuką. Klausimai buvo labai įvairūs, nuo labai praktinių (ką darote kai sprinto pabaigoje matote kad sprinto deginimo kreivė kyla aukštyn, kaip įtraukti vartotojo sąsajos dizaino užduotis į sprintą, kaip jums pavyksta padaryti trumpesnius sprinto planavimus ir pan.) iki labai teorinių ir įdomių dalyviams (kaip Scrum derinasi su CMMI, ISO ir panašiomis brandos/kokybės metodikomis, kaip atliekamas rizikų valdymas Scrum procese ir pan.)

Išvados

Diskusijos buvo tikrai įdomios ir naudingos. Tai galima matyti ir iš dalyvių suklijuotų įvertinimų ant „grįžtamojo ryšio sienos” po mokymų (žr. nuotrauką žemiau). Prie ketvertu buvo parašyta „per mažai laiko”, kas tik įrodo kad tokias mokymų sesijas reikia organizuoti dar dažniau.

Man asmeniškai mokymai dar kartą parodė, jog tokias sesijas reikia organizuoti reguliariai, įtraukiant ne tik naujokus. Ilgiau komandose padirbę žmonės taip pat turi ko vieni iš kitų pasimokyti. O mokymasis dalijantis patirtimi juk ir yra efektyviausias mokymasis įmonės viduje. Manau tai bus gera tema aptarti mūsų kas dvi savaites su visų komandų Scrum meistrais vykstančiose retrospektyvų retrospektyvose.

Ar jūs savo įmonėse organizuojate panašias vidinių mokymų sesijas? Jei ne, kas stabdo? Jei taip, kokį formatą naudojate, kaip jos vyksta? Būtų labai įdomu jei pasidalintumėte pavyzdžiais komentaruose.

Tagged with: , ,
Posted in Agile, Scrum
9 comments on “Kaip mes tobulėjame Adform’e
  1. Paulius says:

    Per CSM mokymus su Lasse Ziegler žaidėm Ball Point Game. Irgi labai įdomu pastebėti kaip komandos sugeba tobulėti ir save organizuoti.

    Mes savo įmonėje turim Wiki puslapį, kuriame kiekvienas gali parašyti:
    * Apie ką galiu papasakoti
    * Ką norėčiau sužinoti

    Tai gali būti tiek techninių, tiek kitų kompetencijų kėlimas, svarbu, kad tai būtų susiję su tuo, ką dirbam. Po prezentacijos pasidarom aptarimą, kaip galėtume pritaikyti savo darbe.

    Turėjom prezentacijas apie:
    * MongoDB
    * Sphinx paieškos variklį
    * Less, Sass/Scss
    * Scrum, Lean
    * NodeJS, Socket.io
    * Java „Play“ framework
    * Ruby on Rails
    * XML dokumentų apdorojimą, xpath
    ir kt.

    Po jų pradėjom naudoti scss, mongo kai kuriems produktams, taip pat žinome kai kurių produktų silpnąsias vietas ir turime ToDo, kaip ir kurias vietas galėsime pertvarkyti.

  2. Mindaugas says:

    Kaip lėktuvėlių gamyklos žaidimas leidžia pamatyti pranašumą prieš metodą, kai visus lėktuvėlius lankstytum visus 10min? Esu daręs saviems darbuotojams panašius mokymus, tai argumentas buvo toks – kad mes negalime palyginti, nes nedarėme 10min ištisai, be pertraukų.

  3. Dėkui Pauliau už pasidalinimą info. Negi daugiau įmonių nedaro panašių mokymų? pasidalinkit.

    Mindaugai, paprasčiausias būdas yra sužaisti tą patį žaidimą 10min ištisai. Ir pamatysit skirtumą. Nors mano praktikoje visada komandos padaro nekokybiškų lėktuvėlių pirmame sprinte (tai be durų, tai logotipai ne ten, tai kabina ne taip nupiešta ir pan.). Jų aš nepriimu, tad komados gali juos pataisyti antrame sprinte. Visiems būna aišku, kad jei kurtų lėktuvėlius 10 min, daugumos jų aš nebūčiau priėmęs po 10 min. Taigi šiuo klausimu prieštaravimų nekilo niekada. Ar tavo praktikoje visus lektuvelius kokybiškai pagamino komanda pirmoje iteracijoje?

  4. Mindaugas says:

    Mano praktikoje kai ta pati komando pirma padaro viską per 10m, paskui iteracijomis, sako, kad “kadangi mes darėme pirma neteisingai, pasimokėme kaip daryti gerai, todėl antrą kartą (su iteracijomis) jau padarėme geriau”.

    Mano mintis dabar yra suorganizuoti dvi grupes, viena daro 10min, kita iteracijomis. Bet tada sunku palyginti, nes komandos gali būti nelygiavertės pagal dalyvių IQ. Ir juokingiausia būtų, jei per 10min padarytų daugiau nei iteracijomis.

  5. Sveikas Mindaugai,

    O po pirmos iteracijos tu priėmei visus lektuvėlius? Mano praktikoje, po pirmos iteracijos aš atmetu dauguma lėktuvėlių, nes jiems ko nors trūksta. Taigi diskusijoje visi dalyviai patys pripažįsta, kad jei nebūtų gavę kliento (mano) grįžtamojo ryšio kokių lėktuvėlių aš iš tikrųjų noriu, po 10 min aš būčiau atmetęs juos beveik visus.

    Man esminis punktas žaidžiant šį žaidimą yra parodyti, jog be dažno grįžtamojo ryšio, gal ir pagamintumėte daugiau vienetų, bet tikrai ne tokių kokių nori klientas. Netgi mokymų dalyviai Adform’e, kurie taip fokusavosi į kokybę, pagamino lėktuvėlių pirmoje iteracijoje kurių aš nepriėmiau. Taigi mano siūlymas būtų tau būti “griežtesniu” klientu po pirmos iteracijos 🙂 aišku, visada įdomu žaisti dvi versijas su skirtingomis komandomis. Jei taip pavyks, parašyk kaip sekėsi.

    Vaidas

  6. Mindaugas says:

    Dėkui už patarimus. Būsiu griežtesnis.

    Gal galite parašyti, kokius kriterijus jūs nustatote savo lėktuvėliams ir kiek tiksliai jie turi būti įvykdyti?

  7. Sveikas,

    Lėktuvėlių žaidimo skaidres gali rasti čia: http://dl.dropbox.com/u/5742911/Agile%20workshop%20INFOBALT%20%282012-04-18%29.pdf jas naudojau Demola projektų mokymuose: http://www.demola.lt/lt/news/%C4%AFvyko-pirmieji-projekto-mokymai

    Taigi pagal taisykles, pirma leidžiu pagaminti prototipą pagal nustatytus reikalavimus (skaidrė 10), o tada parodau ko iš tikrųjų norėjau aš, klientas (skaidrė 11).

    Ko dažniausiai nepadaro mokymų dalyviai: trūksta logotipų (nuotraukoje aiškiai matosi jog jie iš abiejų pusių ant abiejų sparnų), būna ne tiksliai 12 langų, durų nebūna arba jos būna gale, kabina neturi langų, lėktuvėlis neskrenda (kelis visada patestuoju) ir pan.

    Taigi tikrai yra prie ko labai logiškai prisikabinti. kaip kad daro tikri klientai projekte! Be abejo komandos bando įtikinti ir įkišti nekokybišką produktą ir tai tampa dar viena gera tema diskusijai po žaidimo.

    Tikiuosi padėjau. Jei dar kas išbandysit šį žaidimą, parašykit savo įspūdžius!

  8. Mindaugas says:

    Pravedėme pas save. Pasimatė daug negerų dalykų, bet tikslą pasiekėme – parodėme, kad darbas iteracijomis pranašesnis.

    Pastebėjimai:

    Blogi dalykai:
     
    Vadovo kompetencija
    Trūko komandai medžiagų – laiku nepasirūpino vadovas
    Neišsiaiškinti kliento poreikiai
    Netinkamai pasidalintos operacijos
    Nėra specializacijos – kartais kas nors dirba sau nepriklausančius darbus
    Padaroma daugiau nei reikalaujama
    Nekoordinuojamas darbas
    Sukčiaujama
    Per kruopščiai dirbama
    Poilsiaujama kol kiti dirba
    Negamino daugiau nei prognozuojama
    Keičiamasi darbais
    Ne iš karto pasidalinta operacijomis
    Užsiimama nesusijusiais dalykais darbo metu – spaudžiamas užsakovas, reikalaujama parašų iš užsakovo
    Destruktyvus komandos narių elgesys
    Lyderio kaltinimas pralošimu
      
    Geri dalykai:
     
    Darbų optimizavimas eigoje
    Darbų pasiskirstymas

    ——

    Norėčiau pakartoti žaidimą, kad komanda dar geriau perprastų pagrindinius principus, bet manau, kad tą patį žaidimą žaisti nebėra prasmės. Gal yra kokių modifikacijų ar pan. žaidimų, kurie leistų giliau įtvirtinti komandinio darbo principus?

  9. Dėkui Mindaugai už pasidalintą info. Džiugu, kad pavyko įrodyti iteracijų pranašumą.

    Šiaip žaidimų mokymuisi yra tikrai daug. Aš dažniausiai naujų idėjų ieškau http://tastycupcakes.org/ puslapyje. Tikrai gerų žaidimų ten turi. Pvz http://tastycupcakes.org/2009/06/99-test-balloons/ arba http://tastycupcakes.org/2009/06/mr-happy-face/ galbūt tiktų tavo situacijoj po lektuvų gamyklos žaidimo.

    Jei pažaisit kurį parašyk savo atsiliepimus!

    Vaidas

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Artimiausi mokymai
Data Mokymai - Lektorius
2017 m. rudenį Certified Scrum Master (CSM)
2017 m. rudenį Certified Scrum Product Owner (CSPO)
2017 m. rudenį Reikalavimų valdymas Agile projektuose - Vaidas Adomauskas
2017 m. rudenį Agile projektų valdymo pagrindai - Vaidas Adomauskas
2017 m. rudenį ICAgile sertifikuotas profesionalas (ICP) - Vaidas Adomauskas
Visi mokymai
Archives
Categories
Kontaktai

Viešos mokymų klasės:
E-paštas: mokymai (at) agilecoach.lt
Mob. tel.: 8 600 38860

Konsultacijos ir mokymai įmonėms:
E-paštas: vaidas (at) agilecoach.lt
Mob. tel.: 8 600 38860