top of page
Writer's pictureAgile coach

Ar įmanoma suplanuoti vestuves naudojant Agile projektų valdymą?

Ką tik pasibaigusiais metais, ne kartą teko pristatinėti Agile projektų valdymą ir vesti mokymus ne IT srities žmonėms. Agile projektų valdymu domėjosi Lietuvos inžinerinės pramonės asociacijos nariai, ISM Vadovų magistrantūros studijų programos studentai ir esami vadovai (pvz. įmonės, užsiimančios vertimais, vadovas).


Kai kalbi su IT žmonėmis, gali remtis savo patirtimi, kurią mokymų dalyviai rodos tikrai vertina. Tačiau kaip įtikinti ir kitų sričių žmones, kad Agile, Lean, Lean Startup idėjos gali tikti ir jiems? Kad jas galima efektyviai panaudoti ne tik užsienyje, bet ir Lietuvoje?


Be abejo, sugalvojau daug pavyzdžių ir galimai realių situacijų. Nepaisant to, daugiausiai šiltų emocijų sukėlė pasakojimai apie savo šiais metais vykdytus du asmeninius projektus, kuriuose vadovavausi Agile principais. Vienas jų buvo buto remontas, kitas, mūsų su žmona vestuvės. Jie aiškiai išsiskiria skirtingos spalvos lapeliais mūsų projektų valdymo lentoje:



Tipiniai projektų apribojimai


Kodėl drįstu vadinti šias dvi užduotis projektais? Ogi todėl, kad jie turi visas projektui būdingas savybes. Jie turėjo fiksuotas pabaigos datas (na jei dėl buto remonto pabaigos dar galima būtų derėtis, tai apie vestuvių projekto vėlavimą, negalėjo būti net kalbosJ ). Be abejo, biudžetas buvo aptartas ir fiksuotas. Projekto vykdytojai taip pat labai aiškūs, mes dviese, kiek galime tam skirti laiko po darbų ir kitų veiklų. Na ir aišku, remonto darbams ir kai kuriems vestuvių darbams samdėme vykdytojus, taigi, turėjome ir sub-rangovus. Rodos tipiniai projektai, taip?


Planavimas


Be abejo, galima būtų bandyti abu juos susiplanuoti, tiksliai apsirašyti, ir tik tada pradėti vykdyti. Arba pasirinkti kitą būdą, dažną ir asmeniniuose ir įmonės projektuose – pradėti daryti ir tikėtis, jog viskas susidėlios į savo vietas. Tačiau mes prisėdome, susirašėme rezultatus kuriuos norime pasiekti (funkcijas – kalbant IT terminais), labai apytiksliai įvertinome jų dydžius (kiek laiko ir pinigų mums jie gali kainuoti) ir pagal tai prioretizavome. Be abejo, prioritetus pakoregavo ir užduočių priklausomybės Pvz., kad ir kaip norėtum kondicionieriaus kabinimą atidėti vėlesniems laikams, bet jei nori jo prijungimas paslėpti sienoje, turi jį kabinti anksčiau nei glaistai sienas.


Darbų vizualizavimas


Susirašytas užduotis galėjome susivesti į kokį nors elektroninį įrankį, kurį galėtume pasiekti kad ir iš darbo, lengvai redaguoti, pridėti detales ir pan., tačiau sekiau savo ilgalaike praktika, kad geriausiai darbus vizualizuoti ant popieriaus ir lapukų. Taigi susiklijavome visas prioretizuotas užduotis į Scrum lentą su trimis stulpeliais. Tai leido nusiraminti, jog nors darbų yra nemažai, bet visi jie žinomi ir surašyti. Be abejo, projektų metu atsirado naujų darbų, kažkurie buvo pakeisti, bet visa tai keitėme savo lentoje, tad puikiai matėme situaciją.


Darbo eigoje (Work In Progress – WIP) limitavimas


Antra, susitarėme, jog vienu metu kiekviename projekte dirbsime ne daugiau nei prie trijų užduočių. Kaip matote iš užduočių lentos nuotraukos, šios taisyklės buvo sunku laikytis, dažnai ją laužydavome, tačiau specialiai mažas nubrėžtas „Darom“ stulpelis, priversdavo pagalvoti, ar tikrai mes prie visų užduočių aktyviai dirbsim šią savaitę. Jei ne, gal geriau jas nukelti atgal į „daryti“, kol vėl grįšime prie jų. Kaip vėliau kalbėjome su žmona, būtent nedarymas visų užduočių iš karto, leido koncentruotis, pasiimtas užduotis įvykdyti greitai ir turėti daug mažiau to visiems gerai žinomo streso „oj, kiek daug darbų, tiek daug visko reikia padaryti ir nieko nespėju“.


Rezultatas


Apie projektų kokybę girtis būtų labai nekorektiška :) Galiu tik parašyti, jog gyvename gražiai suremontuotame bute, vestuvių šventė buvo tokia, kokią įsivaizdavome, o metų pabaigoje, įkvėptas šių projektų sėkmės nusprendžiau pakeisti darbą – prisijungti prie kuriamo startup‘o. Taigi dabar turiu naują iššūkį, sukurti Lietuvoje naują įmonę, veikiančią pagal Agile ir Lean startup principus ir kuriančią visų naudojamą produktą – WoraPay – atsiskaitymų mobiliais telefonais sistemą. Kaip mums tai sekasi, kokias Agile ir Lean praktikas naudojame, kas pavyksta, o kas ne, stengsiuosi rašyti šiame bloge.


Būtų įdomu išgirsti komentaruose daugiau asmeninių projektų vykdytų panaudojant Agile principus pavyzdžių. Pasidalinkit.

94 peržiūros0 komentarų

Comments


bottom of page