Tęsiu pasakojimą apie mano vykdytas visos dienos retrospektyvas. Padarius įžangą ir surinkus duomenis apie tai kas vyko, atėjo laikas sugeneruoti įžvalgas ką ši įmonė daro gerai, o kur galėtų patobulėti. Angliškai tai vadinama „Generate Insights“ faze.
Laivas – kas mūsų burės, kas mūsų inkarai?
Kad paskatinti dalyvių kūrybiškumą, su vieno jų pagalba, nupiešėme didelį laivą. Visiems paaiškinau, jog kiekviena įmonė turi gerų dalykų, kas veda ją į priekį. Tačiau visos įmonės turi ir inkarų, kurie jas stabdo. Taigi atėjo laikas juos identifikuoti.
Visi pasiėmė po limpantį lapelį ir per 5 minutes turėjo surašyti kas jų nuomone įmonėje yra burės, o kas inkarai. Pristatymus pradėjome nuo burių. Kaip matote nuotraukoje viršuje, šioje įmonėje tikrai jų netrūko ir buvo kuo pasidžiaugti. Akcentavau, jog jie turi neužmiršti tai ką daro gerai ir dažniau atkreipti į tai dėmesį.
Tada perėjome prie inkarų. Vėl visi pristatinėjo ką užrašė ir klijavo po laivu. Jau pristatymų metu pradėjo aiškėti, jog dalis problemų kartojasi, dalis yra susiję. Tačiau svarbu buvo išklausyti visų ir suklijuoti net ir besikartojančias problemas.
Tylus grupavimas – greitesnis
Kai suklijavome visus inkarus, be abejo reikėjo juos sugrupuoti. Paprašiau penkių savanorių. Pasakiau, jog jie negali kalbėti ir turi sugrupuoti visus inkarus į logines grupes. Be abejo, kilo didelis nustebimas. Vieni klausė ar tai įmanoma, kiti sakė, jog kolegos nekalbėdami gerai nesugrupuos. Aš paprašiau pasitikėti ir savanoriai kibo į darbą.
Praėjus vos kelioms minutėms, visi lapukai buvo sugrupuoti. Aš paklausiau, ką grupavę savanoriai ir stebėtojai mano, ar būtų ilgiau ar trumpiau užtrukęs grupavimas jei savanoriai būtų galėję kalbėti? Visi pritarė, jog grupavimas būtų užtrukęs tikrai ilgiau.
Tada liko patikrinti kokybę. Aš perskaičiau lapelius grupėse, patikrinom ar visi jie tinka į grupę ir kartu sugalvojom tai grupei pavadinimą. Vėlgi, neteko nei vieno lapelio perkelti. Teko tik apjungti kelias mažesnes grupes į vieną. Taigi grupavimas tylomis tikrai buvo greitas ir kokybiškas. Kaip atrodė sugruptuoti inkarai galite matyti nuotraukoje.
Prioretizavimas
Nepaisant grupavimo, vis dar turėjome daugiau grupių (temų) negu būtume galėję imti iš karto diskutuoti. Tad reikėjo grupes prioretizuoti. Visi gavo po du balsus, t.y. galėjo padėti du brūkšnelius su markeriu, kuri tema jų nuomone jiems yra aktualiausia. Tad greitai turėjome aktualiausias temas diskusijoms. Čia ir baigėsi įžvalgų generavimo dalis
Įžvalgos
Man vis dar kartais atrodo, jog žaisti su metaforomis, pavyzdžiui laivu, yra gan vaikiška. Juk visada galima tiesiog pildyti du stulpelius blogai ir gerai. Tačiau kai tik panaudoju tokią techniką, visada auditorijoje kyla linksmesnis šurmulys, žmonės tampa aktyvesni. Taigi visus skatinčiau tokiems užsiėmimams tikrai naudoti metaforas.
Taip pat labai pasiteisino tylus grupavimas. Nesitikėjau tokio klausinėjimo ar jis tikrai veiks, bet kadangi jau šią techniką buvau bandęs ne kartą, tai nesunkiai įtikinau dalyvius pabandyti. Rezultatas tikrai juos maloniai nustebino :)
Ar jums yra tekę naudoti metaforas retrospektyvų susirinkime? Ar jos padėjo sugeneruoti daugiau gerų idėjų?
Nuorodos į visus šios temos straipsnius:
Comentarios