Neseniai gavau klausimą: „Pastaruoju metu susiduriu su problema, IT žmogus negali/nenori tiksliai nusakyti per kokį terminą atliks darbus. Jo atsakymai visada dviprasmiai… pastoviai turiu „pušinti” kad gaučiau laiką ir datą. Ar jūs turite tokių bėdų?” Mano atsakymas buvo – turėjome, bet jau nebeturime.
Pradėjus naudoti Scrum tiek Lavasoft‘e tiek Adform‘e gauti užduočių laiko įvertinimus iš komandos narių buvo nemažas iššūkis ir man. Tačiau dabar, užduočių apimtis (net ir labai didelių) įsivertiname per dažniausiai valandą trunkantį, kas dvi savaites vykstantį, produkto užduočių smulkinimo (Product Backlog Grooming) susirinkimą. Kaip mums tai pavyko? Pradėjau aš nuo priežasčių suradimo: kodėl kolegoms taip sunkiai sekėsi su vertinimu.
Nemokėjimas
Pirmiausiai man paaiškėjo, jog dauguma darbuotojų tiesiog nemokėjo to daryti. Daugeliu atvejų užduotys žmonėms buvo paduodamos jau įvertintos projektų vadovų. Kartais, užduotis tiesiog buvo paskiriama, ir žmogus prie jos dirbdavo „kiek prireiks”. Taigi ir vienu ir kitu atveju, užduočių vertinimas buvo projektų vadovų darbas, kartais pasitariant su vyresniaisiais specialistais. Blogiausia, kad dažniausiai tie vyresnieji specialistai nedalyvaudavo pačiame užduoties vykdyme, tad netgi jie nesužinodavo ar jų įvertinimas buvo geras ar ne. Taigi ar galime kaltinti žmones, jog jiems sunkiai sekasi daryti tai ko jie niekada nedarė?
Baimė suklysti
Antroji priežastis yra visiems gerai pažįstama baimė suklysti. Ypač, jeigu pagal pasakytus užduoties atlikimo vertinimus vėliau tas pats (o dar blogiau – kitas) darbuotojas yra matuojamas ar jis „gerai” dirba ar ne. Be abejo tada prasideda žaidimai su laiko vertinimais, kai darbuotojas padaugina planuojamą laiką iš mistinio koeficiento (pvz. PI), nes žino, jog po to vadovas tą laiką padalins bent jau iš dviejų, tik tam, kad sutilpti į projekto planą. Argi nebūtų geriau jei tiesiog visi atvirai diskutuotų kokia užduotis kiek laiko iš tikrųjų galėtų užimti? Kad visi suprastų, jog čia tik planas, ir realus jos įgyvendinimo laikas tikrai skirsis. Tiesiog skirtumas bus protingos paklaidos ribose.
Neteisingas klausimas
Dažniausiai girdimas projektų vadovų klausimas yra “kiek laiko užtruks atlikti užduotį?”. O jeigu jūsų paklaustų, kiek laiko užtruks jums nuvykti tarkim iš Vilniaus į Kauną? Kokį atsakymą pateiktumėt tokiai labai aiškiai užduočiai? O jei vėliau sužinotumėt, jog reikės užsukti dar ir į Elektrėnus kažko paimti? Išvažiuoti ne vidury dienos, o piko metu? Ir iš Saulėtekio (kita Vilniaus pusė važiuojant į Kauną)? Taigi ar tikrai gali darbuotojas atsakyti į šį klausimą teisingai, kai dažniausiai jis negali įtakoti kitų veiksnių: prie kelių projektų dirbs tom dienom, kiek bus trukdomas, kaip aiškiai bus aprašytos detalės ir pan.
Kaip manote kas yra atsakingas dėl visų šitų priežasčių atsiradimo? Gal mes, vadovai? Gal reikalaujame kažko, kas nėra sąžininga darbuotojų atžvilgiu? Kitame straipsnyje pasidalinsiu, ką aš stengiausi daryti, kad šias priežastis pašalinti.
Neabejoju, jog nenorui vertinti užduotis pas jus buvo ir daugiau priežasčių. Pasidalinkit jomis komentaruose.
Comments